Blogi

Kas kaerapiim või kaerajook?

Arusaadavalt tekib poes taimsete piimade riiulilt enda lemmikut valides küsimus, kui otsid "kaerapiima", miks tuleb osta toode nimetusega "kaerajook". 
Kuigi tarbijad, meedia ja teised, kes soovivad rääkida kaera baasil toodetud taimsest piimast kasutavadki sõna "kaerapiim", siis ametlikult on Eestis (ja paljudes teistes riikides) praegu veel toote seadusega lubatud nimetuseks siiski "kaerajook". Miks? 
Loe lisaks

Millal jõuab taimne piim koolidesse?

Erinevate uuringute järgi on hinnanguliselt kuni kolmandik (iga kolmas!) Eesti inimene laktoositalumatuse- või tundlikkusega.
Et elukvaliteet ja võime olla aktiivne laktoositalumatuse tõttu ei kannataks, soovitavad arstid
esmajärjekorras loobuda lehmapiima tarbimisest nii joogiks kui sellest toitude valmistamisel. 

Tänu kooliõpilaste enda algatustele on hakatud mõtlema ka sellele, kuidas koolides saaks lehmapiima asemel tarbida mõnd taimset piima, samal ajal mõeldes ka sellele, et õpilased saaksid muust pakutavast toidust kõik vajalikud ained kätte.
Kuigi tõsi, kooliõpilaste number üks mure on meie toitumisvalikute mõju kliimale, ja neil on õigus! Piima- ja lihatööstus vastutavad kogu maailma tekkivatest kasvuhoonegaasidest 25% eest, sellest suurim osa tuleb piima- ja lihatootmisest. 
Loe lisaks

Retsept: taimne borš

Võib kõlada uskumatult, aga seda Ukraina päritolu suppi saab teha ka ilma lihata. Kinnitan, et see maitseb vähemalt sama hea - kui mitte parem! Kuna igaühel on tavaliselt nipid puljongi keetmiseks, siis ka köögiviljapuljongi tegemiseks on vaja kannatlikkust ning pikema retsepti puhul võib arvestada tegemise ajaks ~3 tundi. Kiirema versiooni saab valmis 1,5 tunniga. Pikemas versioonis keedan supipõhjaks köögiviljapuljongi, kiiremal ajal jätan selle etapi vahele.
Boršile iseloomuliku hapu maitse andmiseks kasutan äädika asemel sidrunimahla, nii on lihtsam suppi enda maitse järgi "õigeks timmida" ja sidrun käitub ka vähemäkiliselt.
Loe lisaks

Retsept: piimavabad pannkoogid 

Alustan blogi hoopiski oma lemmikretseptidega. Kuna olen alati soovinud leida tervislikumaid versioone pannkookidest, mis oleksid piima- ja sh laktoosivabad ning täisterajahust, siis leiutasin retsepti, milles kasutan kaerapiima ning või asemel oliiviõli. Väga maitsvad krõbeda servaga krepilikud pannkoogid. 
Loe lisaks